(w ostatnim czasie)
Grant KO - Rady pedagogiczne/ Prowadzenie modułu: (2011-2012)
Moduł: Rozwijanie twórczego myślenia uczniów z wykorzystaniem
multimediów.
Przykłady narzędzi pracy zdalnej – projektowanie pomocy dydaktycznych.
Blog edukacyjny i jego możliwości w inspirowaniu twórczego myślenia uczniów. Prezentacja tworzenia bloga, instrukcja administrowania bloga.
Zastosowania nowoczesnych narzędzi komunikacji w twórczym aktywizowaniu uczniów, wprowadzenie pojęcia „szkoła w sieci”.
_______________________________________________
Autorstwo i prowadzenie.
Moduł 1: Zagrożenia dla młodzieży płynące z Sieci –
elementy Internetu, zagrożenia w Sieci, prawo autorskie
Rodzaje zagrożeń
płynące z sieci Internet narzędzia
internetowe, którymi posługują się uczniowie wpływające na zwiększenie
zagrożenia portale
społecznościowe a zagrożenia wymiana danych i
utrata tożsamości pedofilia i
dziecięca pornografia uzależnienie od
Internetu (w tym elementy hazardu w grach komputerowych) możliwości
zabezpieczenia swojego komputera przed ingerencją zewnętrzną – specjalistyczne
oprogramowanie programy
komputerowe do kontroli rodzicielskiej i dokonywania ograniczeń dostępu dziecka
do sieci.Prawo autorskie a zasoby sieci Internet.
Moduł 2: Cyberprzemoc – skala problemu, przeciwdziałania cyberprzemocy
Psychologiczny aspekt cyberprzemoc.
Przeciwdziałanie cyberprzemoc.
Tworzenie szkolnego systemu reagowania na ujawnienie cyberprzemocy.
Moduł 3: Edukacja
na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie
Ogólnopolskie
programy profilaktyczne – (np.:. Dzieci w sieci, Sieciaki, Bezpieczny Internet
itp).Konferencje i spotkania – programy edukacyjne i materiały dostępne w sieci.
Stowarzyszenia, Fundacje, Instytucje wspierające idee bezpiecznego Internetu.
(w tym bezpieczna linia) – jak korzystać z publikowanych materiałów edukacyjnych, zakres oferowanej współpracy.
Zadania nauczyciela w realizacji zadań edukacji na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie.
Moduł 4: Uzależnienie od komputera i Internetu
Specyfika uzależnienia od komputera i Internetu sposoby reagowania na ucznia uzależnionego od komputera i Internetu.
Przeprowadzanie rozmowy z rodzicami i efektywne wsparcie ucznia.
Instytucje wspierające.
_______________________________________________
Konferencja - Media przyjazne dziecku: (2011-2012)
Udział - prowadzenie wstępnego wykładu autorskiego.
Wpływ narzędzi multimedialnych na przyswajanie wiedzy i doskonalenie umiejętności.
Sposoby wykorzystania narzędzi multimedialnych w edukacji.
Rola nauczyciela w edukacji zdalnej.
Indywidualizowanie procesu edukacyjnego z wykorzystaniem komputera.
Projektor interaktywny i wizualizer - aranżacja przestrzeni edukacyjnej.
____________________________________________________________________
Konferencja - EduCamp w Łodzi. (2010-2011)
Prezentacja połączona z pokazem.
W trakcie konferencji zaprezentowałam inicjatywę Stowarzyszenia AB ART i Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli - Projekt "Komputer i Pomoc" / czyli konsultacje on-line ze specjalistą w zakresie stosowania nowych technologii w pracy edukatora - nauczyciela /- non profit/.
W tym pomoc dla osób uczących języków obcych i wykorzystujących komputer jako narzędzie pracy.